YOLLAR BENİ TANIMADI

Kitabın adı: YOLLAR BENİ TANIMADI
Yazarı: Mükremin Kızılca
Basımevi: KONRAS Bilişim Reklam
Basıldığı tarih ve yer: Temmuz-2014/KONYA
Kaçıncı baskı olduğu: I.Baskı
Türü: Şiir
Kitabın fiziksel özellikleri: Karton kapaklı, üzeri manzara resimli küçük boy kitap. 228 sayfa.
Kitabın muhtevası:  Şair, Ermenek’in Güneyyurt Beldesindendir. Çocukluğu ve gençliği memleketinden uzakta geçtiği için şiirlerinde daha çok memleket hasretini, memleketinde olan değişiklikleri, yozlaşmaları ve bozulmaları diler getirir. Torosların, Taşeli’nin çilekâr çocuklarının, ihtiyarlarının ve gençlerinin zorlu hayat mücadelesini, folklorunu; giyim kuşamını, yemek çeşitlerini şiirlerine konu yapmıştır. Halkın sosyal yaşayışın, iktisadi hayatını da konu alan şiirleri vardır.
Köyündeki farklılaşma ve yabancılaşmayla ilgili bir şiiri;
“İhmal ettim vatanımı
Yollar beni tanımadı
Kabristanda yatanımı
Öl’ler beni tanımadı
Bizzat ağacını diktim
Odunu ocakta yaktım
Kovayla dışarı döktüm
Küller beni tanımadı..”  (s.110 v.d)
Ermenek yöresine ait bir yemek çeşidi olan batırmaya yazdığı destan da şöyledir:
“Çemler Ayşe teyze allı fistanı
Doğrar domatesi taze bostanı
Batırmaya yazmış şair destanı
Gelir tere, rezeneni demeti
Serer önce bir kocaman somatı
Kadın bilir mutfaktaki kasayı
Alır tenden kederi ve tasayı
Masrafsızdır sarsmaz asla kasayı
Her şeyiyle yerli yapım batırma
Açık sana midem kapım batırma.(s.52 v.d)
Ermenek yöresinde yetişen bitkilerden, yapılan el işlerinden, dokuma tezgâhlarından, ıstarlarından, halkın birbirlerine verdiği lakaplardan velhasıl bütün bir hayattan kesitler sunan Yollar Beni Tanımadı kitabı okuyucularını bekliyor.
Mutlu okumalar…
Kitap isteme adresi:
Tlf: 0 535 738 68 54

Medya Ermenek Yazarları Bu Sayfada Yer Almaktadır.
HTML Hit Counter Bu Sayfanın Tıklanma Sayısı
Free Counters Kaç Bilgisayar Üzerinden Giriş Yapıldı

Paylaş

İLGİLİ HABERLER

İleri
« Önceki
Önceki
Sonraki »